Už prileteli


Pár mojich prvých fotografií včelárikov zlatých, ktorý k nám prilietajú na určitý čas až z Afriky. Už samotné pozorovanie je zážitok.

4 responses to “Už prileteli

  1. Nemám túto jar čas nielen na moje blogy, ale ani na tie, ktoré ma zaujímajú. V konceptoch mám rozpísaný článok o tom, ako mi máj ubehol za oknami vlaku, ale ani ten som nedokončila 😦 Na vtáčiky včeláriky som sa tiež túto jar nebola pozrieť. Ani ma to tam po vlaňajšom dosť neúspešnom fotení nelákalo. Nemám na to objektív, lebo fotoaparát, s ktorým som mohla fotiť aj vzdialenejšie objekty, sa mi pokazil a odmietla som platiť opravu.
    Ani na tie dropy som nestihla ísť. Prechádzala som cez tie polia pred pár dňami, sú tam osadené nové tabule, na ktorých nám ďakujú, že tade nechodíme 😦 Napriek tomu som z Kittsee do Rusoviec prešla práve tade.

    Like

  2. Ja som si myslel, že je ich fotiť jednoduchšie, ale tiež ma trošku sklamalo to, že som si vybral nevhodný čas (medzi 15 a 17touj), ten piesok bol žeravý a vzduch sa vlnil, z 300 záberov sa mi nepodaril ani jeden, neviem či to tento rok vyjde, ale asi by bolo lepšie ísť tam pri východe slnka, takže to beriem iba ako pozorovanie s pár dokumentačnými zábermi, ale zážitok to bol skvelý, videl a počul som ich naživo prvý krát 🙂

    Like

    • Včeláriky sú asi ešte viac plaché ako napr. volavky. Ja som tam vtedy bola s kamarátom dopoludnia, lenže sme mali “šťastie” na nejaké školské decká, ktoré tam robili hurhaj a vtáci lietali ako splašení. Vidieť som ich videla, ale dobrú fotku som neurobila ani jednu. Ten môj kamoš bol aj tento rok, jemu sa podarili pekné fotky, lenže on nosí so sebou veľké delo a ešte to doma upraví aj vo PS, takže potom sa tie fotky aj dajú pozerať.

      Like

  3. To je tiež nevýhoda, že tam je dosť rušno a každý kto sa k nim priblíži ich na nejaký čas odplaší, my sme boli dvaja, ja mám ohnisko 150-500 mm a kamarát 150-600 mm a fotili sme do raw formátu a potom úprava v programe photivo.
    Ale v mojom prípade ani to nepomohlo, kamarát tam bol druhý krát dopoludnia a fotilo sa mu lepšie, on má nádherné fotky.
    Na jednom “bikerskom” fóre mi poslal foto včelárikov chalaň čo fotí s kompaktom a mal ich ešte lepšie ako ja, asi to bude aj o šťastí a skúsenostiach, ale v každom prípade je to výzva do ďaľších rokov 🙂

    Like

Pridaj komentár

